Feest, rare luchtjes en happiness - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van rienie - WaarBenJij.nu Feest, rare luchtjes en happiness - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van rienie - WaarBenJij.nu

Feest, rare luchtjes en happiness

Door: Rieneke

Blijf op de hoogte en volg

06 November 2005 | Verenigde Staten, New York

Sinds mn oom en tantes op visite zijn geweest is er weer een hoop gebeurd. Ten eerste m’n verjaardag. De nacht dat ik 25 werd ben ik met wat stagiaires en collega’s naar een feestje van de Canadese Missie geweest. Dit was erg hilarisch en goed georganiseerd. De ambassadeur achter de tap, een stuurse DJ die absoluut geen verzoekjes deed en gratis drank. Dit laaste werkt redelijk goed bij sommige nationaliteiten. Een manwan de Finse Missie knalde ongeveer 6 keer tegen elk persoon in de zaal aan om vervolgens redelijk zat in een oek geparkeerd te worden. Verder niet gegeten, veel gedronken en op de tafels gedanst. Ik denk dat de conferentiezaal van de Canadezen daarna wel een tapijtreiniger kon gebruikenJ Heel veel mensen gingen me om 24 uur feliciteren en er scijnt zelfs een of ander Amerikaanse verjaardagsliedje te zijn gedraaidJ Verder ben ik op de dag zelf met Mattijs en Joachim (staigiaires) weze lunchen bij de Boathouse aan het meer in Central Park en ben ik met Joachim naar de film North Country (niet aan te raden) geweest.
Daarna zijn we maandag avond uit eten geweest met wat collega’s, staigaires en vriendinnen. Dit was super gezellig! Daarna zijn we naar een bakkerij/cafe gegaan waar ik mn adootje van Julia mocht ophalen. Een taart die ik zelf mocht uitzoekenJ bekenden kunnen de impact van dit kado op mij begrijpenJ Foto staat op de site. Ook nu weer groot feest en al met al een heel weekend een verjaardagsgevoel, iets wat wel heel erg gaaf was aangezien dit mn eerste verjaardag van huis wasJ
Maar wordt er zo langzamerhand gedacht waar slaat rare luchtjes op??!! Ik liep een week geleden met een collega bij de Brooklyn Bridge en rook wat raars. Even later kwamen drie journalisten, van o.a. de New york Times en de Washington Post, op ons af en vroegen ons of wij wisten waar de zoete lucht vandaan kwam. Wij natuurlijk toelichting geven en even stellen dat het wel heel belachelijk was dat mensen daarvoor de politie hadden gebeld. Toen we wegliepen moesten we erg lachen om de rare vrasgen van toch wel redelijke kranten en we zouden het belachelijk vinden als zoiets onzinnigs werd geplaatst en eh tsja de volgende dag stond we met naam en verhaal in de New York TimesJ (editie van 28 october) Het meest bizarre is wel dat ik vandaag een fanmailtje kreeg van een studente die het stuk in de krant had gelezen en even mee wilde zeggen dat ik een super leuke naam had!!!AAAAHHHHH heel maf. Ook al vind ik dit wel erg maf het is hier wel gewoon om een sociaal praatje te maken met vreemden. Wel gezellig en leuk al denk ik dat Nederlanders dit toch niet zo gewend zijn. Vandaag sprak weer iemand me aan of ik hier op vakantie was of hier woonde en hij gaf me zijn kaartje van de plastische chirugie waar hij werkte. Hij zag geen potentiele klant in me gelukkig maar vroeg of ik niet zin had om op een van zijn diner feestjes te komen en ik kon mn vriend meenemenJJJ het was toevallig de chirurg op 5th avenue waar Frans en ik de vorige dag nog over hadden gehad dat je zoveel van dat soort chirurgen had op 5th avenue maar dat deze ook dermatology deed dus dat wel niet de standaard chirurg was. Ik ga er natuurlijk niet heen en vond het ook apart maar het is ook wel weer grappig.
Het hapiness gedeelte slaat natuurlijk op het feit dat Frans hier net een week is geweest en dat we een super tijd hebben gehad. Onder supervisie mocht hij mn kamer in het webster bekijken en de foto op de site is genomen op het webster dakterras. Verder hebben we heel veel leuke dingen gedaan zoals naar de musical Sweet Charity geweest, naar de Brooklyn Bridge, Central Park, Brooklyn, Metropolitan Museum, te veel uit eten en we zijn op het Empire en Rockefellar Centre geweest. Dit laatste heet top of the rock en is sinds vorge week donderdag geopend. Dit is meer aan te raden dan het empire state building omdat je daar weg waait en het dakterras van top of the rock omgeven is door glas en daarnaast kan je het empire zien;) Verder uitgeslapen en van mn vrije dage genoten zodat ik er nog 4 weekjes tegenaan kan want over 3 weekenden ben ik al weer terug om jullie te verblijden met mn aanwezigheidJJJ

Veel liefs Rien

  • 07 November 2005 - 12:31

    Anotherieneke:

    heej Rien!! nog van harte gefeliciteerd, ben daar wel wat laat mee, maar ja... Beste bedoelingen, hoor!!
    Wat een leuke taart heb je gekregen! en leuk dat Frans er ook even was!
    Dus je krijgt fanmail vanwege je leuke naam, he... Tja... wat zal ik zeggen, ik als trotse mede-bezitter van DE naam voel mij uiteraard mede-vereerd 9als het tenminste om de voornaam gaat he...)
    Hier in Nl regent het eindeloos en is iedereen flink gestresst vanwege tentamens... Het symposium was btw wel een groot succes!! Je bent gemist!
    tot over 4 weekjes!
    kuskus Rien

  • 07 November 2005 - 12:43

    Coen:

    Hey chick, een leuke verjaardag achter de rug dus. De fanmail doe ik via deze site, ipv een briefje. Symposium was idd vet! Mucho gracias for assisting.
    En Nederlanders moeten ook maar aanleren dat het gewoon leuk is om een chit-chat te maken met een vreemde. We zijn immers niet alleen op de wereld.
    Ik moet weer nokken, tentamens, papers en andere ongein wachten op mijn aanwezigheid.
    Good luck!!!!!!

  • 07 November 2005 - 12:44

    Coen:

    IK BEN FAN VAN RIENEKE BUISMAN!

  • 07 November 2005 - 19:16

    Hollanderie:

    hahahahha:):):):):)

  • 24 November 2005 - 19:50

    Doña Jimenez Kwast:

    Ik ben een fan van: :D :D :D :D :D :D :D
    WHHHOOOOOOOHHHHHHOOOOOOOO!
    En natuurlijk van Rienie, Rikie en Coenie!!! :D
    En van feestjes & happiness natuuurlijk ook!! Aleen over die rare luchtjes weet ik het zo net nog nie, die mag je in NY achterlaten, wel HAHAHAHA verhaal!!:D :D
    dikke kus voor onze Urios delegatie in NY & aan whoever als eerste deze site nu bezoekt: X Mwuuuah! :D

  • 24 November 2005 - 19:51

    Doña Jimenez Kwast:

    Wie is er volgend weekend weer in NL????????????????

    Rienie!! whhhhhhhhooooooooooohhhhhhooooooooooooo!!!

  • 24 November 2005 - 19:52

    Doña Jimmy:

    Oh...nu mag ik mezelf ene dikke kus geven?? HOe doe je dat dan?

  • 29 November 2005 - 17:27

    Thijs UK:

    He Rinus,

    Hoe was het in Washington? Het is hier idd druk aan en dus stil aan de overkant. Hele veel studie want kerst komt er alweer aan. Ga sporten daarom maar wat rutiger aan doen. Ben al wel voor de Merkourios aan het lobbyen! PSV gaat ondertussen minder, kan het helaas hier nergens zien, frustrerend. Heel veel plezier in je laatste dagen (voorlopig) in NY!

  • 04 December 2005 - 10:02

    Coen:

    Hé Rieneke!!!! Welkom terug in het kikkerlandje! Leuke tijd gehad? Ik hoor t allemaal snel.
    Doei, Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 4479

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2005 - 01 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: