Kofi twice a week - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van rienie - WaarBenJij.nu Kofi twice a week - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van rienie - WaarBenJij.nu

Kofi twice a week

Door: Rieneke

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2005 | Verenigde Staten, New York

Hoi allemaal,

Vorige week is het werk echt begonnen. Ik heb verschillende meetings en conferenties bijgewoont en afgelopen vrijdag mn eerste bericht voor BuZa geschreven. Dat vond ik echt supper leuk. Mijn begeleidsters zijn ook erg aardig en de rest van de collega's ook.
Vorige week gaf de ambassadeur een afscheidsborrel. we wisten dat de kans groot was dat Kofi Annan zou komen, maar toen hij echt kwam viel de hele zaal stil en keek iedereen op gepaste afstand. Mensen die echt wat zijn binnen de VN hebben dat wel een beetje. Net als vanavond toen ik Madeleine Abright zag op de lancering van het High-level report on the empowerment of the poor. Ook knalde ik bijna tegen Kofi Annan aan in de gang vanavond:) De security keek wel gek van waar komt die in een keer vandaan:) Verder sloot Kofi Annan de conferentie van vrijdag af.
Verder ben ik vorge week dinsdag naar de kwartfinale vrouwen van de US Open geweest. We hebben die russen gezien en Clijsters vs. Williams. Was echt leuk om mee te maken. We zaten natuurlijk er goedkoop tegen het dak aan maar je kon alles goed zien:)
Afgelopen zaterdag zijn we uit eten geweest met de stagaires naar een te goed italiaans restaurant en hebben we daarna cocktails gedronken. het maffe is dat wijn hier ongeveer 9 dollar is en dat cocktails soms dan goedkoper zijn, wat voor mij natuurlijk erg super is:)
Zondagochtend op 11 september ben ik erg vroeg opgestaan om naar de herdenking op Ground Zero te gaan. De herdenking was erg sober bijna on-amerikaans. Alle namen werden opgelezen maar ik ben niet de hele tijd gebleven. daarna nog even het kerkje bezocht die de grote brand in 1792 oid heeft overleefd en 11/9 wat toch iets met de hand van god te maken moet hebben of is dat iets argentijns??En voor de rest alleen maar een beetje gewinkeld van het weekend:)
Verder vanavond een roundtable gesprek over de Millenium Development Goals en Sudan bijgewoond. Dat was erg interessant. De minister van ontwikkelingsamenwerking van Noorwegen was er en de minister dan Buitenlandze Zaken van Sudan ook. Als je dat allemaal zo aanhoorde zijn daar ook positieve dingen die gebeuren.
Nu ga ik stoppen en naar het 'vrouwenhuis':) en o ja morgen ga ik waarschijnlijk naar de fitness: met Verena een erg relaxed duits miesje die ik hier heb ontmoet:0 we durven eigenlijk niet alleen omdat er aaleeen maar hele grote gespierde gansters in de gym hangen:)

tot snel!
Rien

op verzoek:
Webster Apartments
419 West 34th Straat
New York, NY 10001, USA

T: 001 212 967 9000

en ik heb een mobiel sinds kort:)
646-387-3948 Maar dit is een tijdelijk nummer:)

  • 14 September 2005 - 08:33

    Tieske:

    He Rinus, wat goed van je dat je die VN uiteindelijk toch een gezamenlijke slotverklaringhebt kunnen lezen. Petje af hoor! Jouw signatuur was all over en ik hoop dat ze onde jouw invloed ook snel werk maken van die hervormingen. Kofi leek erg opgelucht en ontspannen, komt ook vast door die bijna physieke ontmoeting met jou!

  • 14 September 2005 - 12:02

    Coen:

    Goed bezig Rienie! En succes met de summit komende tijd. De vertegenwoordiger van Ned. was nog op tv eergister. Heb goed gekeken of ik jou toevallig nog ergens zag, maar helaas. Niet kunnen spotten.

  • 14 September 2005 - 14:49

    Johnny:

    Hmm, eerst op de stoel van de Secretaris-Generaal gaan zitten, en daarna bijna tegen hem 'botsen' in de gang... Hoe lang bleef je ook al weer in New York zei je? Anyway, er gaan nu belangrijke dingen gebeuren: de Jessup-case is online. Dus tijd om hard aan het werk te gaan!

  • 14 September 2005 - 20:43

    Ff Tussendoor2:

    die summit is o gek van te worden aaahhhhhhh heb net in de GA geluisterd naar Paul Kagame (Rwanda) en ga zo terug voor Mbeki, Mugabe en JP natuurlijk. Het is hier echt gekkenhuis. gisteren was het rustig maar nu gaat het hier echt los:) tot snel:)

  • 15 September 2005 - 23:10

    Doña Jimenez Kwast:

    Haha Rienie, u guys go kick some serious United-ass over there!!! :D :D Gekkenhuis is zo gek nog niet toch? ;)
    Morgen ochtend Jessup-kick-off: WHHHOOOOHHHHHOOOO!!! :D Washington here we come :D!! Ik hou je wel op de hoogte...
    Ik heb vandaag geprobeerd je te bellen maar ging nie... :( :( :(
    En je mobiel nr was in eens een 'out-of-use-New-Zealand-number'??? MAAR ik geef niet zomaar op mwoehahahahaha!!! Ik probeer het lekekr koppig morgen weer :D
    Viel SpaB in the meanwhile!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 4472

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2005 - 01 December 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: